Metody nauczania

Metody nauczania

Metody bezpośrednie

„Tajemnica sukcesu w nauce języka to powtórki, powtórki i jeszcze raz powtórki, oraz mówienie bez namysłu”
Założeniem metody bezpośredniej jest nauka płynnego mówienia. Osiągnąć ją można dzięki szybkiemu udzielaniu odpowiedzi całym zdaniem na zadawane przez lektora pytania. Odruch ten można wyćwiczyć, dzięki regularnym powtórkom, poprawianiu wymowy przez nauczyciela, prezentowaniu gramatyki w prawdziwych sytuacjach życiowych. Następnie uczeń poznaje pisownię podczas czytanek i dyktand.

10 powodów, dla których warto uczyć się metodami bezpośrednimi w naszej Szkole!

  1. Będziesz mówił po angielsku już od pierwszej lekcji; każdy uczestnik kursu odpowiada na pytania.
  2. Kurs jest symulacją rozmowy; szybko odważysz się użyć nabytych umiejętności w praktyce.
  3. Zajęcia są żywiołowe; pozostaniesz skoncentrowany i nie będziesz się nudził.
  4. Otrzymasz płyty CD, których będziesz mógł słuchać w domu i samochodzie.
  5. Możesz podjąć naukę bez względu na wiek; dorośli mają zajęcia tylko z dorosłymi.
  6. Możesz rozpocząć kurs w dowolnym momencie przez cały rok.
  7. Słownictwo zawarte w podręcznikach  jest aktualne i dostosowane do dzisiejszych potrzeb.
  8. Możesz umówić się na bezpłatną lekcję próbną.
  9. Kurs przygotowuje do egzaminu FCE po ukończeniu wszystkich etapów.
  10. Materiał z lekcji można utrwalać na platformie e-learningowej.

English designed with Direct Method – Angielski w lepszym wydaniu!
Q&A czyli kilka najczęściej zadawanych pytań

dme-dll-e1378231616712

Co osiągnę dzięki metodzie?

Metoda nauki języka angielskiego, która pozwoli Ci osiągnąć poziom FCE (najbardziej popularnego certyfikatu na świecie, poświadczającego znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym).
Materiał podzielony jest na 12 etapów. W trakcie jednego semestru nauki (2 razy w tygodniu po 90 min. zazwyczaj grupie 5-8 os.) przerabiamy zazwyczaj 2 etapy.

Czy nie jestem za bardzo zaawansowany wiekowo na naukę języka obcego?

Pamiętaj, lepiej później niż wcale! Metoda jest dobra dla wszystkich, bez względu na wiek. Większość słuchaczy potrzebuje nauczyć się komunikować w języku angielskim ze względu na pracę. Uwierz nam, Twój wiek nie musi być wymówką. Za przykład możemy przedstawić wielu naszych słuchaczy, którzy kontynuują swoją naukę już od wielu lat!

Jak wygląda lekcja?

Lekcja rozpoczyna się powtórką materiału z kilku ostatnich spotkań. Dopiero potem wprowadzany jest nowe słownictwo i materiał gramatyczny. Lektor tłumaczy gramatykę na przykładach. Następnie zadaje pytania i pomaga udzielić poprawnej odpowiedzi. Celem programu nie jest nauka pojedynczych słówek i definicji gramatycznych, ale użycie ich w zdaniach; zadawanie pytań, zaprzeczanie. Na każdej lekcji uczeń ma okazję ćwiczyć mówienie w kontekście prawdziwych sytuacji życiowych. Fragment każdej lekcji poświęcamy również na czytanie i pisanie dyktand. Dodatkowo każda lekcja jest przeprowadzana w bezstresowej i rodzinnej atmosferze.

Jak to się dzieje, że szybciej zaczynam komunikować się w obcym języku?

Szybkie efekty w mówieniu możemy osiągnąć tylko wówczas, gdy nauczymy się rozumieć osoby mówiące do nas z naturalną prędkością. Może na samym początku jest to dosyć kłopotliwe, ale wierz nam, że po jakimś czasie przestaniesz na to kompletnie zwracać uwagę.

Dlaczego pytania zadawane są dwukrotnie?

Dzięki temu słuchaczowi łatwiej jest je zrozumieć i udzielić pełnej odpowiedzi. Nauczyciel pomaga w udzieleniu odpowiedzi, zachowaniu płynności mówienia w trakcie zajęć. Nie dopuszcza tym samym do chwili milczenia i znużenia słuchaczy.

W jaki sposób mam udzielać odpowiedzi? Czy zawsze muszę odpowiadać tak jak jest napisane w książce?

W początkowych etapach odpowiedzi udziela się według wzoru, żeby ćwiczyć poprawne użycie struktur gramatycznych. W kolejnych etapach słuchacz ma możliwość udzielania więcej dowolnych odpowiedzi. Odpowiadanie według własnej inwencji pojawia się dopiero w 4 etapie, ponieważ w metodzie liczy się tempo odpowiedzi i jej poprawność. Celem jest wyćwiczenie odruchów i wyłączenie myślenia w języku polskim, „kalkowania” struktur podczas mówienia w języku obcym. Także spokojnie, nie musisz się o to obawiać.

Dlaczego na każdej lekcji powtarzamy wcześniej przerobiony materiał?

Podobnie jak w sporcie czy w graniu na instrumentach, w nauce języka należy wykształcić odruchy. Dopiero wtedy będziemy mogli dobrze mówić w języku obcym, kiedy nasze wypowiedzi będziemy konstruować bez zastanowienia. Nie osiągniemy tego, jeśli na każdych zajęciach będziemy wprowadzać nowy materiał, nie utrwalając wcześniejszego, tak jak ma to miejsce ucząc się tradycyjnymi metodami. Metoda bezpośrednia prowadzi do utrwalenia wszystkich wprowadzonych struktur i umożliwia poprawne używanie ich w przyszłości w praktyce.